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CS:GO: Nuke stark überarbeitet – Das neue Update

Valve hat ein brandneues Update zu CS:GO veröffentlicht. Darin wird unter anderem die Karte Nuke stark überarbeitet. Zudem wurde die Workshop-Unterstützung für Koop-Karten eingeführt.

Regelmäßig müssen die Karten in CS:GO an die aktuelle Meta angepasst werden, nun wurde auch Nuke stark überarbeitet. Mit einem neuen Update sorgte Entwickler Valve für einige gravierende Veränderungen.

Zudem wurde die Workshop-Unterstützung für Coop-Strike, Wingman und Flying Scoutsman eingeführt. Damit können Spieler gezielt nach von Fans erstellten Karten suchen, die auf einem der Koop-Modi aufbauen und diesen mit Freunden spielen.

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Kein Catwalk, mehr Deckung auf Nuke

Auf Nuke wurde beispielsweise der im Außenbereich vorhandene Catwalk komplett abgeschafft, auch der Zugang zum Silo wird erschwert. Gleichzeitig haben Terroristen durch neue Fenster über dem A-Spot nun die Möglichkeit, gezielt mehrere Smokes auf den Bereich zu werfen.

Des Weiteren gibt es im B-Spot nun zwei neue Kisten neben dem Silo, hinter dem sich Spieler verstecken können. Die vollständigen Patchnotes und Änderungen findet ihr weiter unten.

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CS:GO Update – Patchnotes

[ GAMEPLAY ]

  • Enabled shotgun spread patterns on official matchmaking servers as described in http://blog.counter-strike.net/index.php/holiday-spread/

[ MISC ]

  • Co-op Strike, Wingman, and Flying Scoutsman tags have been added to the workshop, so map authors can now tag their maps as playable in those modes.
  • Co-op Strike, Wingman, and Flying Scoutsman tagged maps can now be launched into those modes from the Workshop tabs in game.
  • Added a map place-able entity (vgui_world_text_panel) that allows mappers to put floating, localizable text in their map without needing custom res files.
  • Added vscript function named ScriptPrintMessageCenterAllWithParams which requires 3 params that get inserted into the localization token at the %s1’s.
  • CGamePlayerEquip now handles picking up healthshots and now respects max carry for grenades.
  • Disabled sv_allowupload by default. If enabled, the filter restricting potentially malicious file types has been expanded.
  • No longer exposing the server IP to clients in a circumstance where it wasn’t necessary. This should help prevent some DoS attacks.

[ MAPS ]

Nuke:

  • Removed outer catwalk completely
  • Removed helper catwalk onto silo
  • New type of skylight windows in A site
  • Added some cover in corner at back of B site
  • Removed railings when entering B site from ramp
  • Removed window in hut
  • Moved entrance to hut slightly further in
  • Moved up spawns for both teams
  • Flipped static doors at T entrance to ramp
  • Blocked off “old secret” area outside of garage
  • Added solid white walls near CT spawn
  • Rotated container outside of garage, and removed some smaller crates
  • Removed access to crane inside of A site, made more of rafters accessible
  • Reverted box-path onto hut inside A site to the old configuration
  • Removed ladder up to rafters from inside A site
  • Added collision for physics objects (except grenades) near water in B site

Canals:

  • Closed off windows overlooking courtyard and A
  • Cleaned up sightline from corner balcony toward A and Arch
  • Made CT route to B more direct
  • Joined two rooms on CT side of B into one space
  • Simplified cover on back side of B
  • Removed Ivy “laddice”, now a skill jump / boost spot
  • Grenade-clipped CT bridge railings for more predictable smokes
  • Moved courtyard statues forward for cleaner sightline
  • Added ashtray for smokers

Misc:

  • Re-released and updated the Phoenix Compound co-op map on the workshop.
  • Updated Cache and Shipped to the latest versions. Details can be found on the workshop pages.
     

[ CO-OP STRIKE ]

  • When players complete a custom co-op mission, it now restarts the map at the end of intermission instead of sitting at a black screen.
  • Fixed barrel exploding particle effect relying on a specific map’s effects and now has it’s own unique effects.
  • Slightly increased barrel explode radius.
  • Added mp_heavybot_damage_reduction_scale convar which allows maps/missions to adjust how much damage heavy bots can take.
  • Various fixes to the Heavy Assault Suit in Co-op Strike mode to allow it to work like it used to in that mode.
  • Exposed some convars to allow Co-op Strike (and other modes) to adjust the Heavy Assault Suit (mp_weapons_allow_heavyassaultsuit, mp_heavyassaultsuit_speed, mp_heavyassaultsuit_deploy_timescale, mp_heavyassaultsuit_aimpunch).

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