Publisher Ubisoft hat innerhalb von Patch 1.3 zu dem Strategiespiel Anno 2205 die kostenlose Inhaltserweiterung Wildwater Bay veröffentlicht. Das neue Gebiet bringt 100.000 Hektar neue Spielfläche mit sich. Außerdem dürfen sich Spieler über zahlreiche Bugfixes freuen.
Am 03. November 2015 ist Anno 2205 für PC erschienen. Erstmals in der Stategiespielserie dürft ihr im neuen Anno die Arktis besuchen und sogar zum Mond reisen. Nun hat Publisher Ubisoft innerhalb von Patch 1.3 ein neues Spielgebiet freigeschaltet. Dieses trägt den Titel "Wildwater Bay" und befindet sich in der gemäßigten Klimazone. Mit stolzen 100.000 Hektar ist die neue Region die bisher größte in Anno 2205.
Besonders spannend für Kenner von Anno 2070: In Wildwater Bay wird es allem Anschein nach zahlreiche Anspielungen geben, die auf die Unterwasserstädte aus dem Vorgänger hinweisen. Neben den kostenlosen inhaltlichen Neuerungen dürfen sich Anno-Spieler auf verschiedene Bugfixes freuen, die wir unterhalb dieser Zeilen für euch aufgelistet haben.
Käufer des Season Pass von Anno 2205 dürfen bereits Ende Februar neue Inhalte in Form der Tundra-Expansion erwarten. Ebenso sollen weiterhin kostenlose Zusatzinhalte erscheinen. Über die konkreten Release-Termine halten wir euch wie gewohnt auf dem Laufenden.
Bugfixes:
- Audio messages aren't cut off anymore when the game is sped up.
- Quest Objects will no longer accidentally spawn inside a crater.
- Fixed a bug that caused Clients to stay in a Sector after their Quest was solved.
- Fixed a bug that caused Feedback Units to disappear.
- Fixed a bug that caused the Command Vehicle to spawn at a wrong place after a Sector Overtake.
- Loading bars now correctly show 100% on time.
- Sector Project Progress is now correctly shown in the Strategic Map filters.
Balancing Changes
The following changes affect all existing corporations. Be aware of possible changes to your economy.
- Construction Costs of the Corporation HQ main building were adjusted:
- Biopolymers: Increased to 250 (from 150)
- Construct-o-Bots: Incresed to 250 (from 150)
- Superalloys: Increased to 250 (from 150)
- Maintenance Costs of the Corporation HQ main building were adjusted:
- Energy: Decreased to 1,500 (from 2,000)
- Workforce: Decreased to 1,000 (from 10,000)
- Credits: Increased to 15,000 (from 10,000)
- Construction & Maintenance Costs of the Corporation HQ modules were adjusted:
- Modules now cost 25 Iridium and 50 Graphene
- Maintenance Costs are now increased by 5% per module (was 10%)
- Some Achievements were adjusted to work with the new Sector "Wildwater Bay".
- Bridges now take longer to construct and consume more resources.
Interface Changes
- The World Market received a whole new menu.
- The Spaceport and Bridges menu was updated to better display the required upgrade time and costs.
- The Corporation HQ menu displays the new supply it provides.
- Modules now show their individual bonus and maintenance cost.
- When selecting a factory or public building, all buildings of the same type are also highlighted.