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CS:GO: Gravierendes CS:GO-Update mit neuer Hitbox, Animationen und mehr

Valve hat heute ein sehr großes Update zu Counter-Strike: Global Offensive veröffentlicht. Es verändert die Wettkampf-Kultur gravierend. Unter anderem gibt es ab sofort eine neue Hitbox in CS:GO, klarere Animationen und einige kleine Gameplay-Optimierungen.

Dass sich Counter-Strike: Global Offensive noch vor dem Update auf die „Source 2“-Engine ändert, erwarteten die wenigsten Spieler. So ist es nun aber gekommen. Mit dem heutigen Update wurde unter anderem eine neue Hitbox in CS:GO eingeführt. Sie ist dafür verantwortlich, wo der Gegner getroffen wird, wenn man schießt.

Vor dem Patch galt die Hitbox in Counter-Strike: Global Offensive als eines der größten Probleme, die Valve zu beheben hatte. Sie war eckig und konnte deshalb insbesondere bei Kopfschüssen riskant sein. Ab sofort ist die Hitbox präziser und runder, die komplette Skelettstruktur wurde überarbeitet.

CS:GO-Update bringt neue Animationen und Waffen-Änderungen

Das führt zur zweiten großen Änderung mit dem Update. Es gibt nun in Counter-Strike: Global Offensive neue Animationen. Das betrifft das Laufen, Waffenwechseln, das Besteigen von Leitern, Hüpfen und vieles mehr. Unter anderem auch das Entschärfen der Bombe – hier sehen wir nun auch das Entschärfungs-Kit mit einem Kabel.

Als wären diese Neuheiten in Counter-Strike: Global Offensive nicht schon genug für die Spieler, hat Valve auch noch einige Gameplay-Veränderungen in das Update gebracht. Die M4A1 ist nun günstiger, macht dafür aber weniger Schaden, hat weniger Rüstungsdurchdringung und streut stärker.

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Auf der anderen Seite wurden die Dual Berettas etwas verbessert, sie machen nun mehr Schaden und haben eine höhere Reichweite. Der Zeus-Elektroschocker kostet zudem jetzt standardmäßig nur noch 100 Dollar. Auch wichtig: Gegner können nach diesem Update heute für nicht-kompetitives Spielen für Overwatch gemeldet werden.

Vollständige Patchnotes von Valve zum CS:GO-Patch (Englisch)

Animation/ Gameplay

  • Replaced all player body animations (Existing character models retained for demo compatibility)
  • Replaced all world model weapon animation
  • Updated shared player skeleton
  • Re-rigged all player model geometry and player scaffold animation
  • Updated animation networking to continually synchronize animation state instead of periodically latching
  • Player animation sequence selection is now server-initiated
  • Added new player states including bomb defusal and ladder climb poses
  • Added thirdperson weapon deploy animations to more accurately represent viewmodel deploy state
  • Extended all vertical aim matrix ranges to encompass the majority of vertical aim pitch so weapons line up precisely to firing angle
  • Added reverse-bone-merge animation support so weapon models can store and play independent animation on the player holding them
  • Added support for arbitrary numbers of articulated mechanical parts on world weapon models
  • Updated weapon world model articulation points, bodygroup presets, holster positions and reverse-bone-merge skeletons
  • Added physics motion to holstered attachment weapon locations
  • Added support for non-polygonal capsule-shaped hit volumes, defined by a line segment and radius
  • Replaced shared hitboxes with new capsule-based set
  • Rebuilt player ragdoll angular constraints, physics hulls, and interaction pairs
  • Ragdolls now assume more exact pose of their parent player on physics init
  • Re-built animation statemachine to support blending locomotion over any weapon aim or action poses
  • Enabled support for dynamic player animation layer re-ordering
  • Sequence blendlayers now correctly contribute to computed cyclerate
  • Added defuser cables and multimeter model
  • Added hlmv support for capsule rendering, submodel attachment previewing, ragdoll constraint limit and bone name rendering, plus numerous small fixes
  • Added model format support for named bodygroups, combined physics hulls, activity modifiers and animation system specific metadata
  • UI
  • Fixed a bug where the mini-scoreboard armor/helmet information was not displaying for coaches
  • Added sv_show_voip_indicator_for_enemies server convar. If set, it will make it so the ‘voice chat’ icon shows over enemy players as well as allies when they are using their microphone.
  • Added sv_showbullethits feature to visualize server-confirmed hits and near-misses on listen servers

Rendering

  • Fixed improper stencil state in glow pass rendering

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Gameplay

  • Added dynamic player culling to prevent players and weapons poking through thin walls and revealing their position
  • M4A1-S: Reduced price, Reduced armor penetration, Reduced ROF, Increased base spread
  • Zeus x27: Reduced price to $100
  • Dual Berettas: Increased armor penetration, Increased range modifier

GOTV

  • Added viewmodel position lerp to gotv camera transitions

Overwatch

  • Players can now report enemies for anti-competitive griefing (i.e. deliberately losing).
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