Valve hat Counter-Strike: Global Offensive ein Halloween-Patch verpasst. Das Update bringt gruselige Stimmung in den Taktik-Shooter. Mit der Aktualisierung wurden zudem Bugfixes durchgeführt und Cache sowie das neue Inferno angepasst.
Happy Halloween heißt es ab sofort auch in Counter-Strike: Global Offensive. Entwicker Valve hat die Hühnchen in dem Taktik-Ego-Shooter mit lustigen Kürbis-Masken verpasst oder in gruselige Zombies und Geister verwandelt. Was in dem CS:GO-Update noch alles dabei war, erklären wir euch hier.
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Halloween in Counter-Strike: Global Offensive
Valve legt weiterhin den Fokus auf Fehlerbehebungen sowie die frisch veröffentlichte Inferno-Map. Letztere hat mit dem letzten Update einige Anpassungen erhalten, unter anderem wurde auf dem A-Spot einige Treppenstufen ergänzt und Bewegungs-Bugs behoben.
Zu den weiteren Bugfixes zählt außerdem die fehlerhafte Anzeige des Pings im Scoreboard von Counter-Strike: Global Offensive. Ab sofort verwendet Valve die Latency vom Steam Datagram Relay, sodass die Pings für alle Spieler gleich angezeigt werden.
Video: 4 Deagle-Kills in 0,09 Sekunden
Patch-Notes für CS:GO-Update am 25. Oktober 2016
Counter-Strike: Global Offensive
- Happy Halloween!
Misc
- Fixed a regression where players did not fade to black after death with mp_forcecamera 1.
- Added ability to accept friend requests from CS:GO main menu and to send friend requests from match scoreboard.
- Fixed a case where player would sometimes not be placed in competitive matchmaking queue correctly on the very first search after starting up CS:GO which required stopping search and searching again. (Thanks “Trip” for helping with diagnosing the issue)
- Fixed some instances where incorrect or missing reverb was being applied to sounds.
- Latency to official datacenters is now always measured using Steam Datagram Relay.
- A temporary griefing conviction assigned by Overwatch will now be elevated to a permanent conviction if the suspect had a previous temporary griefing conviction.
Cache
- Minor bugfixes
Inferno
- Added a second set of steps up on A site
- Made wallbangs through windows near A site balcony, A site hut/quad and T apartments towards bridge more consistent
- Pipes in underpass can now be shot through
- Pushed back stairs to graveyard to create more room for defending player
- Made shader for fountain water cheaper to render on low settings
- Prevent name-peeking through gap between pillar and wall in hut/quad
- Fixed various graphical and movement bugs
- Moved back grenade-clip in open door on A site