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CS:GO: Neues Update führt die eSports 2014 Summer Case ein

Valve hat für Counter Strike: Global Offensive ein neues Update veröffentlicht. Der Fokus liegt klar auf der neuen eSports 2014 Summer Case, die neue Tarnungen zur Unterstützung großer eSports-Projekte einführt, und der Behebung zahlreicher Fehler, die durch die letzte große Aktualisierung entstanden sind.

Erst letzte Woche veröffentlichte Entwickler Valve für seinen Taktikshooter Counter Strike: Global Offensive ein überaus umfangreiches Update, das gleich sechs neue Karten einführte und zudem zahlreiche Änderungen am bestehenden Gameplay-System durchsetzte. Die Aktualisierung unter dem Namen Operation Breakout gilt als eine der größten in der Geschichte des Spiels.

Hier haben wir für euch alle Änderungen des Operation Breakout-Updates zusammengefasst.

In der gestrigen Nacht wurde nun über Steam ein neues Update an die Nutzer gebracht, das mit rund 150 Megabyte etwas kleiner ausfällt. Wichtig ist vor allem die neue eSports 2014 Summer Case, die hin und wieder am Ende einer Runde gedropt wird. Beim Kauf eines Schlüssels zum Öffnen der Waffenkiste geht wie bei den eSports-Kisten zuvor ein Großteil in einen großen Pool, um große CS:GO-Turniere wie die ESL One in Köln mit Preisgeld zu unterstützen. Alle neuen Waffen-Skins findet ihr hier.

Das Hauptaugenmerk wurde allerdings auf die Behebung von Fehlern und einigen Aufbesserungen gelegt, die durch die letzten Updates notwendig wurden. Im Hauptmenü könnt ihr beispielsweise links oben bei eurem Profil direkt auf die Journals zugreifen, zudem lassen sich Missionen nun auch von der Liste löschen, um wieder eine Chance auf Drops zu bekommen. 

Wallbanging überarbeitet, Maps ebenfalls

Auch die Penetration von Wänden und Objekten wurde an vielen Stellen stark überarbeitet. Beschwerden aus der Community tauchten nach dem Operation Breakout-Update vermehrt auf, da es teilweise möglich war, durch mehrere Wänden ohne Verlust von Schusskraft einen Gegner zu töten.

Änderungen wurden auch an zahlreichen Karten durchgeführt. Während man sich bei Mirage vor allem auf Wallbanging konzentrierte, ersetzte man bei Dust und Dust2 beispielsweise alle Holz-Doubledoors durch das Material Metall. Sieht übrigens…nicht so gut aus. Auch die Breakout-Maps Overgrown, Insertion und Castle mussten einige Änderungen über sich ergehen lassen.

Die vollständigen Updates findet ihr im Changelog weiter unten. 

Mehr Informationen zu Counter Strike: Global Offensive und alle Updates gibt es hier.

[CSGO]
– Introduced the new eSports 2014 Summer Case.

[OPERATION BREAKOUT]
– Added quick link to Operation Journal on player profile.
– Added several new missions to the mission drop list.
– If you have two missions that you haven’t been able to complete for some time and you are eligible for next mission drop, you are now allowed to delete one of your current missions.
– Journal will auto-close when a competitive match is found.
– When exiting a lobby, the mission panel now enables properly.
– Fixed an overlapping mission panel in Play With Friends lobby.

[GAMEPLAY]
– Adjusted penetration system to have bullets lose less damage for travelling through mass and more for the initial impact.
– Increased penetration bonus slightly for penetrating objects that start and end with plastic and cardboard surfaces.
– Penetration Power for AWP, G3SG1 and SCAR-20 has been lowered slightly because their damage naturally gives them higher penetration.
– Fixed bad penetration results with surfaces that started bsp and ended displacements or vice versa.
– Fixed bad penetration results when penetration exit surface was a nodraw surface.
– Penetrating a glass surface no longer erroneously consumes more damage on impact than other more solid surfaces.
– sv_showimpacts_penetration now shows how far a bullet penetrated before it terminated and stopped travelling.
– sv_showimpacts_penetration now shows when the bullets stops.

[SDK]
– Added key “Only Spawn-Valid Destinations” to trigger_teleport that allows mapper to ignore teleport targets that are not valid player spawn positions ( blocked by geometry or other players ).
– Added new demoinfogo.exe command line tool. Run this on a demo file and it will dump out demo packet info to the console. The source code is available in demoinfogo.zip.

[MISC]
– Added context menu for all items that tells you how many items you need to fulfill a trade-up contract (entry links to the marketplace, pre-filtered for items that can fulfill the contract).
– Fixed overview images not loading for custom maps with the dds embedded in the bsp.
– Added a default image to the loading screen.
– Additional work on memory savings for servers. Memory consumption should now be 50% or less of what it was two weeks ago.
– Additional work on memory savings for clients. Memory consumption should be about 165 MB less than it was two weeks ago, which should improve stability on 32-bit Windows.
– Fixed async rcon socket connections from OSX clients to be fully compliant with standard (thanks protonic86).
– Fixed a bug that could cause packet loss on Windows servers.
– Suiciding players or players who died naturally (like world damage) can no longer “save” another player.
– “You saved X” won’t show if the player on your team who you saved is an enemy (like if mp_teammates_are_enemies is on, for example).

[MAPS]

MIRAGE
– Updated look of inner middle window wall materials.
– Updated the Catwalk to Kitchen window bang to better visually designate what is bangable and what isn’t.
– Replaced the vent cover in window room with one that allows more visibility through it.
– Connecter to A wall now has a blown out, wood covered wall on the left to visually designate a bangable spot to allow more options for taking/retaking A.

DUST
– Replaced all game-play affecting double doors with the new metal ones.

DUST2
– Replaced all game-play affecting double doors with the new metal ones.
– Fixed some bad geometry in various places that allowed bullet penetration when it shouldn’t.

INFERNO
– Replaced non-wallbangable coil at B with bangable variant.
– Thinned half-wall at B to allow banging down from site.

OVERGROWN
– Fixed various exploits that allowed you to reach unintended areas.
– The windows along the top of B are now breakable on T side, the same as they are on CT side.
– The roof windows at Inside are now breakable.

INSERTION
– Fixed players getting stuck on each other after a teleport in competitive.
– Added cover and some foliage to east side of hostage rescue.
– Added buyzones at teleport destinations.
– Removed collision from villa windows when glass is broken so grenades can be thrown through them.
– Minor lighting and visual work.

CASTLE
– Moved T spawn further away from bomb sites to increase the time it takes to reach them.
– Moved CT spawn closer to A.
– Added a big column to A spiral stairs, removed well.
– Increased brightness.
– Added another light outside of hut.
– Decreased reflections on windows.
– Other minor improvements.

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