Entwickler Valve und Hidden Path Entertainment haben ein neues Update zum Taktikshooter Counter Strike: Global Offensive veröffentlicht. Dadurch werden unter anderem Änderungen an der Hitbox der Spieler getätigt, zudem wurden diverse UI- und Map-Überarbeitungen ausgerollt.
Zum Taktikshooter Counter Strike: Global Offensive haben die beiden Entwickler Valve und Hidden Path Entertainment ein neues Update über die Distributionsplattform Steam ausrollen lassen. Spieler erwarten vor allem gameplaytechnisch einige Änderungen.
So überarbeitete man bei den Studios unter anderem die Hitbox: An manchen Stellen der Charaktermodelle fällt die nun entweder kleiner oder größer aus, einen entsprechenden Vergleich gibt es hier. Zudem änderte man die Regeln ab, nach der beim Spielertod eine Granate herunterfällt. Ab sofort wird die zuletzt in der Hand gehaltene gedropt, zuvor war es zwingend die teuerste. Außerdem unterzog man den Entschärfungskits der Antiterroristen ein Redesign, sodass sie ab sofort besser sichtbar sind.
Die größte Änderung wurde jedoch am Scoreboard getätigt. Auch dieses wurde designtechnisch gründlich überarbeitet, sodass Clan-Tag und Name beispielsweise ab sofort in einer Spalte zusammengefasst werden. Kleinere Änderungen an der Bedienung wurden ebenfalls gemacht.
Selbstverständlich überarbeitete Valve mal wieder einige Karten. Die Klassiker Dust II und Inferno mussten nur kleinere Änderungen über sich ergehen lassen, während Overpass, das sich jedoch noch in der Betaphase befindet, durchaus gröbere Überarbeitungen erleiden musste. Unten findet ihr die vollständigen Patchnotes.
[UI]
– Scoreboard changes:
— Added ability to use mouse cursor in scoreboard.
— Cursor will be enabled on the scoreboard by default in halftime and endmatch.
— When alive or spectating, if the scoreboard is visible, the cursor can be enabled by using secondary fire.
— Players in scoreboards have left click context menus that allow you to commend, report, block communcation, etc.
— Scoreboard will adjust to the size of the number of players in the match. Max is still 24 players.
— Combined clan tag and name tag into one field.
– Fixed the CZ-75A icon not showing overhead during freetime.
– Added Commonwealth of Independent States flag, uses alpha 2 code "CC".
– Fixing aspect ratio of a few flags.
– On community servers after mp_swapteams or vote to swap teams the game will also swap team names and flags.
[GAMEPLAY]
– Adjusted the rules for dropping a grenade upon death: you now drop your most recently selected grenade. If you never selected a grenade, you will drop the most expensive one.
– Improved player hitbox alignment.
– Players shot in the head from the side will play a new left or right headshot flinch animation, instead of forward or backward.
– Defuse kit art has been adjusted to make them more visible.
[MISC]
– Reduced client virtual memory usage.
– Fixed an out of memory crash that could occur while downloading workshop maps.
– Fixed a hitch related to inventory icon loading.
– Players that fail to properly validate with VAC will no longer get the generic "Invalid STEAM UserID Ticket" message and instead see "An issue with your computer is blocking the VAC system. You cannot play on secure servers."
– Started a trial of official competitive matchmaking on servers in South Africa.
[MAPS]
– Overpass:
— Added connector from T water to T tunnels
— Opened up small concrete hut near Bombsite A
— Made wood stack near door to A tunnels climbable
— Made it possible to shoot through wood wall near Bombsite B
— Made area near fountain in park slightly larger
— Tweaked environment light
– Dust2:
— Removed some small gaps between crates in Bombsite B
– Inferno:
— Added wallbanging on low wall near barbecue (Thanks Spunj!)
— Revised clipping on balcony near mid