Entwickler Valve hat ein brandneues Update zu Counter-Strike: Global Offensive veröffentlicht, das ihr ab sofort herunterladen könnt. Der Patch bringt euch die Operation Wildfire und das Remake von Nuke sowie zahlreiche Gameplay-Changes.
Monatelang mussten Fans warten, nun ist es endlich soweit: Valve hat ein brandneues und gigantisches Update zu Counter-Strike: Global Offensive veröffentlicht. Version 1.35.2.1 bringt euch unter anderem die Operation Wildfire und das Remake der Karte Nuke.
Der Download des Updates fällt mit zwei Gigabyte überaus gigantisch aus und ist somit größer als man es bislang gewohnt war. Ein Großteil der Daten dürfte dabei auf Nuke entfallen, das durch hohe Auflösungen der Texturen besticht.
Die Operation Wildfire Maps – Neues CS:GO Update
Mit der neuen Operation Wildfire kommen sieben neue Maps ins Spiel, die ihr ab sofort kostenfrei in allen Modi spielen könnt. Diese wurden allesamt von der Community erstellt und sind auch im Competitive spielbar.
Bei den sieben Karten handelt es sich um Mikla, Royal, Santorini, Tulip, Cruise, Coast und Empire. Wenn ihr wissen wollt, wie die Maps aussehen, schaut euch unsere Screenshot-Galerie an.
Das bringt der Operation Wildfire Pass – Alles zum großen CS-Update
Wer ein wenig mehr Content möchte, der kann optional den Operation Wildfire Pass für rund sechs Euro erwerben. Ein Teil der Erlöse geht davon an die Macher der oben genannten Karten.
Der Pass schaltet unter anderem eine Operation Coin frei, die eure Statistiken im Laufe der nächsten Monate sammelt. Außerdem sind zwei neue Kampagnen, Wildfire und Gemini, mit zahlreichen Missionen spielbar. Darin enthalten sind auch Guardian- und neue CoOp-Strike-Missionen.
Außerdem gibt es die sogenannten Blitz-Missionen. Alle paar Stunden könnt ihr Bonus-XP sammeln, die auf besondere Aufgaben entfallen und nur für kurze Zeit verfügbar sind.
Besitzer des Operation Wildfire Pass haben in CS:GO auch die exklusive Chance auf Drops der Wildfire Case. Diese enthält 16 brandneue von der Community erstellte Waffen-Skins und das brandneue Bowie Knife. Außerdem bekommt ihr exklusiven Zugriff auf Skin-Drops der Kollektionen Cobblestone, Overpass, Cache, Gods and Monsters, Chop Shop, und Rising Sun.
Das Remake von Nuke – Enthalten in der Operation Wildfire für CS:GO
Nuke ist zurück! Nachdem Valve gestern erstmals Infos zum Remake der Karte bekannt gegeben hat, folgte nun die endgültige Rückkehr in den Mappool von Counter-Strike: Global Offensive.
Ihr könnt das Remake ab sofort in allen Modi spielen, enthalten ist es vorerst in der Operation Wildfire Kartengruppe. Wenn ihr wissen wollt, was sich alles verändert hat, schaut euch unsere Galerie mit Screenshots von Nuke an.
Zahlreiche Änderungen am Spiel – CS:GO Update
Mit dem neuen CS:GO Update dürfen sich Spieler obendrein auf viele Änderungen am Gameplay freuen. So wurde der häufig kritisierte "Wallhack" im Armsrace-Modus abgeschafft.
Außerdem wurden zahlreiche Änderungen an der SDK und der Engine durchgeführt. Die vollständigen Patchnotes zum CS-Update könnt ihr ganz unten in der News lesen.
Patchnotes zum neuen CS:GO-Update
- Operation Wildfire is LIVE: http://blog.counter-strike.net/operationwildfire
- Seven community maps available in Competitive Matchmaking as well as other game modes via the Operation Wildfire map group
- The Operation Wildfire Access Pass ($5.99) is now available giving access to the following features:
- The Operation Wildfire coin, upgradeable through the completion of challenge missions
- An Operation Journal that tracks your stats in official competitive matches and includes a Friends Leaderboard
- The cooperative Gemini Campaign, featuring replayable missions with individual mission leaderboards.
- The Wildfire Campaign, featuring 30 missions in Casual, Arms Race, Demolition, and Deathmatch modes.
- Blitz Missions, global events that grant bonus XP for completing a specific action (must be Private Rank 3 or above to participate in Competitive Blitz Missions).
- Access to weapon drops from Operation collections: Cobblestone, Cache, Overpass, Gods and Monsters, Chop Shop, and Rising Sun
- Exclusive access to the Operation Wildfire Case featuring 16 community-created weapon finishes and the all-new Bowie Knife.
- Nuke has returned (available in Matchmaking included in the Operation Wildfire map group). For more details, visit: http://blog.counter-strike.net/reintroducing_nuke
GAMEPLAY
ARMS RACE
- The leader’s glow in Arms Race no longer shows through walls.
- M4A1-Silenced has been added to the rifle section of available Arms Race weapons.
UI
- Fixed AWP icon to better represent the weapon’s silhouette.
- The English string “ALIVE” in the playercount hud element is now a localized token.
- Inventory filter for All Weapons now filters out display items and music kits correctly.
- Inventory sorting by Quality now better groups items within the same quality by their slot.
- Updated the Nuke loading screen icon.
MISC
- Fixed particle rain not following the “in eye” player if you were spectating someone.
- Detail sprites (like grass) have been improved so many more can be rendered for much cheaper.
SDK
- [vbsp.exe] increased MAX_MAP_ENTITIES to 20480 from 16384 to compile bigger maps.
- Maps can have multiple radar images based on player height.
- Added several features to support a new mission type: Co-op Strike (game_type 4, game_mode 1)
- Added Co-op Strike items: Heavy Armor, Tactical Awareness Grenades, and Medi-Shot.
- Added new spawn point (info_enemy_terrorist_spawn) for use in Co-op Strike missions to spawn enemies which can specify somethings like unique models, loadouts, behavior, etc.
- Added an Exploding Barrel entity for use in the Co-op Strike missions.
- func_hostage_rescue entity is now able to be disabled.
- Added a Heavy Phoenix enemy.
- Added item_coop_coin entity that displays how many (of 3) you’ve collected.
- In Co-op Strike mode, bots will no longer try to path through “blocked” nav areas.
- Bots can be set to “asleep” in Co-op Strike mode and they will stay put until they see an enemy, take damage or are the last enemy alive.
- Added a game_coopmission_manager entity to help manage and relay data to other entities/vscript for Co-op missions.
- The game_player_equip entity has been updated to allow maps to give any weapon to the activator with an argument.
- prop_door_rotating now blocks nav when closed, locked and unbreakable.
- Fixed an assert in prop_door_rotating where it tried to play a “locked” activity regardless of it had it when the player used it when locked.
- Added OnFirstPickedUp, OnDroppedNotRescued, OnRescued outputs to hostage entities.
- Added a convar (mp_c4_cannot_be_defused) that when enabled, prevents C4s from being defused.
- Resurrected the HL2 env_gunfire entity.
- Added two new convars for managing dropped weapons
- weapon_auto_cleanup_time “If set to non-zero, weapons will delete themselves after the specified time (in seconds) if no players are near.”
- weapon_max_before_cleanup “If set to non-zero, will remove the oldest dropped weapon to maintain the specified number of dropped weapons in the world.”
- Added a third option to mp_death_drop_grenade which makes all held grenades drop on death (used in Co-op Strike)
- Updated weapons in Hammer fgd to use weapon models that match the ones used when spawned in the world. Plus added some missing weapons.
- Added env_sprite_clientside entity which is just a clientside sprite (doesn’t use edicts).
MAPS
Nuke
- Now available in Competitive Matchmaking, and other game modes in the Operation Wildfire Map Group
Cache:
- Fixed DM spawns
- Improved radar polish
- Improved visual polish
- Added physics to fence in Sun room
- Fixed numerous “pixel walks”
- Fixed one-way wallbang at mid (thanks TomCS!)
- Fixed fencing at T-spawn being non-solid (thanks JoshOnTwitch!)
Mirage:
- Removed wall-lamps that blocked visibility from ticketbooth to mid in bombsite A
- Removed shelf inside market near bombsite B (thanks TheWhaleMan!)
- Added a plywood board to bomb-crate in bombsite A to make throwing grenades under scaffolding more consistent
- Slight adjustments to Safehouse, Lake, and Shoots