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DayZ: Server wieder online, Patch-Notes zu Update 0.49 [Update]

Wie DayZ-Entwickler Bohemia Interactive auf dem offiziellen Blog des Survival-Titels bekannt gegeben hat erscheint noch am heutigen Mittwoch die Stable-Version von Update 0.49. Unter anderem dürfte der Patch neue Waffen sowie Tiere mit sich bringen.

Update:

Das neue Update zu der Standalone-Version von DayZ ist zwar noch immer nicht  verfügbar, dafür wurden mittlerweile die offiziellen Patch-Notes veröffentlicht

Ursprüngliche Meldung:

Mittlerweile gedulden sich DayZ-Spieler bereits einige Wochen auf ein neues Stable-Update zu der Standalone-Version von DayZ, doch offenbar wird das Warten noch heute ein Ende finden, wie auf dem offiziellen Blog bekannt gegeben wurde. Spieler vermuteten die Veröffentlichung des Updates bereits am vergangenen Mittwoch, doch Entwickler Bohemia Interactive verströstete die Spieler immer wieder und verwies auf Bugs, die noch gefixt werden müssten.

Aktuell sind die Spielserver noch offline, da aktuell das Update aufgespielt wird, mit einer Freischaltung ist in den nächsten Minuten bzw. Stunden zu rechnen. Patch-Notes hat das DayZ-Team bisher noch keine bekannt gegeben, doch vermutlich werden viele Neuerungen, die bisher nur auf den experimentellen Servern zu finden waren, nun auch für die öffentlichen Server freigegeben.

Dazu dürfte unter anderem ein komplexeres Wettersystem zählen, wodurch der Spieler etwa frieren kann, was Auswirkungen auf seinen Zustand hat. Darüber hinaus warten zahlreiche neue Animationen auf euch, die bisherige Platzhalter ersetzen werden. Doch auch neue Waffen, neue Ausrüstung sowie neue Tiere werden erwartet.

Unterhalb dieser Meldung findet ihr die Patch-Notes von Update 0.49.124971 (Stable).

Map and spawn changes:

Severograd, and new villages in vicinity

New items:

Hunting Knife
Balaclava (different versions)
Firefighter jacket (different versions)
Cattle Prod
Stun Baton
Telescopic Baton
MASKA helm
Medical Thermometer
RDG-5 Explosive Grenade
Soviet Officer Hat
Various spawn table changes

New mechanics:

New melee hit detection
Player temperature
Resuscitation
Fibrillation
New events (helicopter crashes, vehicle spawns etc.)
New door implementation
Players can now run up and down the stairs
Zombie variations
First iteration of central economy.
Animal navmesh

New animations:

Digging Animations
New restrained crouch pose
New restrained crouch walk
CPR animations
New zombie walks, runs, sprints and idle variations
Ragdoll changes

Fixed:

Duplication techniques removed
Shotgun pellets in multiplayer are now working
Player can no longer take an item in hand while handcuffed
Various gesture related fixes and polishing
Raised move with bow in Standing stance and rotations with bow
Minor polishing for different reloads
Unintended fishing cancellation by player movement should be reduced
Wearing raincoat and gorkas now prevents you from soaking from rain
Clothes drying revisioned
Berry picking, tree and kindling gathering and worms digging can now be cancelled
Player gets wet even when only partially submerged in water
Ruined axe warning message
Balaclava mask can get wet
Weather client synchronization
7.62×39 cartridges have weight
Rags and sticks are spent when they are in hand before crafting starts
Allowed swing detection for most melee weapons
Added sound, music, radio and speech fade in dead state
Battery licking animation for check battery action
Various desync issues
Various server performance issues
Player can no longer change weapon when in water
Player collisions adjusted to reduce clipping through walls in various situations
Fixed an issue where certain gestures would not get called from raised stance
Fixed footstep sounds in various moves
Fixed an issue where the player could fall to the ground after performing "Drink All" action
Fixed an issue where on occasion, one player restraining another would not result in succesful restrained animation on the player being restrained
Fixed an issue where the player entering water would not get disarmed automatically under certain circumstances

Issues:

Persistence (Events do not get loaded properly after server restart)
Persistence (Server state can become corrupted due to grenades stored in containers)
Melee (When using rapid left click there is a high chance that melee weapon will get switched)
Broken shadows in some cases
Zombies are unable to get into some of the buildings.
Events (bad positioning on spawn, items might spawn below ground, can be seen on inventory screen)

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