Die PC-Version des Horror-Shooters Dying Light hat noch immer mit Performance-Problemen zu kämpfen. Passend dazu hat Entwickler Techland nun einen Patch veröffentlicht, der solche Probleme aus der Welt schaffen soll.
Vor wenigen Tagen ist mit Dying Light der heiß erwartete Zombie-Parkour-Shooter aus dem Hause Techland erschienen. Allerdings berichten nicht alle Spieler von einem positiven Spielerlebnis, denn vor allem die Performance der PC-Version scheint noch Probleme zu machen. Wie das Team nun allerdings mitgeteilt hat, nimmt sich Patch 1.2.1 genau solchen Rucklern an.
Neben allgemeinen Verbesserungen der Performance wurden auch zahlreiche Absturzursachen sowie Fehler aus der Welt geschafft. Außerdem ist sich das Team bewusst, dass sich Spieler mit einem AMD-Prozessor noch immer über Performance-Probleme beklagen. Die Arbeiten an dem nächsten Patch dürften bereits begonnen haben – wir halten euch über nähere Informationen diesbezüglich auf dem Laufenden.
Unterhalb dieser Meldung findet ihr die vollständigen Patch-Notes.
1.2.1 patch notes (Windows & Linux)
- numerous performance optimizations, both general and configuration-specific, that resolve many performance problems
- compatibility fixes – related to language and regional system settings
- fixes a number of crashes in various situations
- blocked cheating by changing game’s data files
- new issue tracking mechanisms (-safemode switch, additional logs, minidumps always, full dumps on request)
- numerous audio compatibility fixes
Bug fixing:
- resolved disappearing inventory in a save game in specific circumstances
- resolved blocked using of items after breaking reloading of shooting weapon
- removed weapon duplication glitch of throwable weapons
- limited camera field of view on cutscenes when in-game FOV set to other than default
- lowered frequency of docket availability information
KNOWN ISSUES WE ARE WORKING ON:
- performance issues of systems based on the AMD processor
- freezes when using Nvidia DoF
- unsatisfactory performance on multi-GPU systems
1.2.1 Linux specific patch notes:
- added keyboard support for unicode characters
- fixed crashes (when unplugging game PAD controller, on landing movie)
- fixed primary weapon HUD selection via mouse controller
- fixed input system performance (along with mouse wheel)
- fixed v-sync in windowed mode
- fixed fullscreen support
- fixed game process priority
- fixed water reflection
- fixed in-game menu map background
- fixed characters faces morphing (chatters)
- fixed missing (yellow) materials, i.e. sense mode, bushes, rocks
KNOWN LINUX ISSUES WE ARE WORKING ON:
- the game does not launch on some systems (i.e. Linux Mint)
- the game does not work with Radeon cards
- some rendering/OpenGL performance issues
- too intense blur effect