Obwohl das letzte Update zu The Witcher 3 erst vor rund einer Woche veröffentlicht worden ist, gibt es jetzt bereits erste Auszüge zum Patch 1.05. Unter anderem soll dieser die allgemeine Performance des Action-Rollenspiels weiterhin verbessern.
The Witcher 3: Wild Hunt wird weiterhin fleißig mit neuen Updates bedacht. Während erst vor rund einer Woche Patch 1.04 für den PC erschienen ist, gibt es jetzt schon erste Details zu Patch 1.05.
Community-Manager Marcin Momot hat im offiziellen Forum einen Auszug der Patch-Notes veröffentlicht, unter anderem soll die allgemeine Performance des Action-Rollenspiels verbessert werden. Weiterhin sollen die wichtigsten Probleme und Fehler, über die Spieler bisher klagten, nun endlich der Vergangenheit angehören. Beispielshalber wird Geralt nicht länger Kerzen anzünden, die sich neben Truhen oder anderen interaktiven Elementen befinden. Auch ein Crash-Bug sowie Probleme mit der Quest "The Pyres of Novigrad" werden mit Patch 1.05 behoben.
Einen genauen Termin für das neuste Update gibt es bisher nicht, allzu lange wird es aber sicherlich nicht mehr auf sich warten lassen. Die Patchnotes findet ihr unterhalb des Trailers.
Patchnotes für das Update 1.05 für The Witcher 3: Wild Hunt:
• Geralt will not longer interact with candles near chests and other interactive elements.
• General stability and performance improvements
• Significantly Enlarged GUI and HUD elements (including fonts) on consoles and slightly on PC.
• Improved camera smoothness
• Performance improvements during some cutscenes.
• Fixed case where game was crashing on loading a save in certain situations
• Various bug fixes and user experience improvements in GUI panels.
• Fixed issue where some players were unable to run after Wandering in the Dark quest
• Fixed issue where players were unable to talk to Eight after the Lord of Undvik quest
• Too many wild hunt minions were spawned during Ciri's Story: Fleeing the Bog quest.
• Fixed issue where Keira could sometimes fall under terrain during Wandering in the Dark quest
• Fixed issue where Player was unable to move freely during Blindingly Obvious quest
•Fixed issue where Player was unable to activate portal during Wandering in the Dark quest
• Fixed issue where Player could get trapped in Turseach castle ruins
• Fixed issue where Roche was not present at Hanged Man's tree during Eye for an Eye quest
• Fixed issue where Player was unable to talk or interact with certain NPCs
• Fixed issue where Sirens in quest Lord of Undvik could be invulnerable.
• Fixed issue where player was unable to use certain actions after Carnal Sins quest
• Fixed issue where Geralt was sometimes unable to mount Roach
• Fixed issue where some players where experiencing infinite loading screen during King's Gambit quest.
• Fixed issue where Simun was not properly spawned in An Unpaid Debt quest
• Fixed issue where player might have had a progression break after choosing certain dialogue option when talking to Dijkstra in Count Reuven's Treasure quest